3 Secrete pentru a te Organiza Eficient Zilnic

Hei, salutare, Cum stai cu timpul? Ți-ai dori să ai mai mult timp? În primul rând, dă-mi voie să îți spun că nu ești singurul în această situație. Toți ne regăsim în anumite momente în această situație. Toți am spus măcar o dată „Nu am timp”, „Mi-aș dori să am timp pentru…” sau „Nu e momentul potrivit”. Dă-mi voie să te întreb: Dacă ACUM nu e momentul potrivit să te bucuri de micile lucruri pe care ți le dorești: să începi un curs, să citești o carte, să faci ceva sănătos de mâncare, sau orice altceva îți dorești- Atunci CÂND e acest moment „potrivit”? Cu toții ne dorim să trăim un stil de viață mai organizat, dar adesea suntem luați prin surprindere de ce ne oferă viața, de provocările zilnice. Așa că ajungem să nu facem nimic și să lăsăm totul „după cum o vrea Dumnezeu”, ori să spunem că „timpul le rezolvă pe toate”. Lasă-mă să-ți spun că se poate și altfel. Ai timp! Vrei să îl descoperi? Am fost și eu în situația asta. Acum câțiva ani, eram ocupată cu a fi ocupată. Nu aveam un scop bine definit, eram profesor, aveam toate gradele didactice, munceam din greu să iasă totul perfect ca profesor, făceam o grămadă de meditații, iar pe lângă asta și treburile casei și 2 copii cu teme, antrenamente… știi ce zic? Toate acestea într-un mod dezorganizat, care după puțin timp, aveam să înțeleg că aveau consecințe grave asupra sănătății mele. acum 6 ani am trecut printr-un cancer. Cancerul are mare legătură cu stresul. Haide să vedem ce poți face tu ca să eviți să ajungi pe aici. Toți avem aceleași 24 de ore într-o zi. Ceea ce facem cu acel timp este ceea ce ne modelează viața și ceea ce ne aduce rezultatele de mâine sau din viitor. Dacă îți dorești să ai mai multă sănătate, fericire, bogăție și satisfacție în carieră, nu există o cale mai optimă decât organizarea. Uite 3 pași pe care dacă îi aplici în fiecare zi din viața ta, o să vezi o diferență clară: 1. Începe prin a-ți crea o viziune clară – Planifică fiecare zi Dacă nu ai încă, cumpără-ți o agendă și trece acolo tot ce ai de făcut în ziua/săptămâna care urmează. Scrie pentru fiecare zi în partea de sus a paginii care este scopul zilei, iar asta te va ajuta să filtrezi deja care activități din toată lista sunt cele pe care să le rezolvi întâi. Acum, scrie în dreptul fiecărei activități cât timp durează să o finalizezi. S-ar putea să îți fie puțin dificil la început, nu pune presiune pe tine, estimează, începe, iar apoi compari timpul. După ce faci asta de câteva ori vei începe să vezi cât timp îți ocupă anumite lucruri, iar asta îți va dovedi în timp că îți ajung cele 24 de ore pe care le ai la dispoziție. 🙂 Ba chiar o să-ți fie mult mai ușor să organizezi ce ai de făcut dacă știi cât durează fiecare task. Deja lucrurile devin mai clare, nu? Ți-ai notat tot ce ai de făcut, ai scris cât durează fiecare activitate, dar mai e nevoie de ceva… Îți spuneam că eu eram ocupată ca să fiu ocupată, eram dezorganizată, ceea ce înseamnă că nu aveam setate PRIORITĂȚILE. 2. Ordonează acțiunile după importanță – PRIORITIZEAZĂ Te înțeleg, e posibil să ți se pară că tot ce ai scris acolo este important, dar dă-mi voie să-ți prezint o latură nouă a productivității: Principiul Pareto spune că 20% din acțiuni, ne aduc 80% din rezultate, ceea ce înseamnă că doar 20% din toată lista pe care tu ai făcut-o este importantă și te va duce spre rezultatele pe care ți de dorești. |
![]() |
Alege TOP 3 acțiuni care au prioritate din tot ce ai notat în agendă. Începe cu ele. Celelalte le poți realiza după ce ai terminat lucrurile importante. 3. Planifică orele la care o să te ocupi de ce ai de făcut Ai descoperit care este obiectivul/scopul zilei, care sunt prioritățile și cât durează fiecare activitate, acum pune-le în agendă, fie fizic, fie într-o aplicație dacă îți e de folos. Programează fiecare activitate la ora la care trebuie să o lucrezi, folosește o planificare vizuală, poate un calendar digital care să îți arate de la ce ora, până la ce oră lucrezi anumite lucruri, sau poate un panou printat, ori pur și simplu îți e destul de concret și de ajuns agenda. Folosește orice te face să simți claritate referitor la programul tău din ziua respectivă. Uite încă un pont: Oricât de ciudat ar suna, poți planifica în agendă și timpul liber pentru tine, timpul de relaxare, pauzele, etc… De multe ori ne plângem că nu avem timp pentru noi, sau pentru activitățile care ne fac plăcere, dar cine spune că nu le putem oferi timp și lor? Dacă deja ai claritate în programul tău zilnic, sunt convinsă că ai descoperit unde îți era până acum timpul liber pe care nu reușeai să îl găsești. Profită de el util și productiv. După ce termini de organizat agenda în funcție de pașii de mai sus, îți mai las aici un exercițiu bonus care să te ajute să conștientizezi ce trebuie să faci și ce nu ar trebui să existe în agenda ta, în funcție de diferite arii ale vieții: Gândește-te la săptămâna care urmează și scrie toate rolurile pe care le ai de îndeplinit: Leader/Șef Mamă/Tată Soție/Soț Sportiv Individ Dezvoltare Personală Decide ce este important pentru fiecare rol. Ce păstrezi? Ce nu mai trebuie să faci? Progresul în viața ta nu se întâmplă de la sine, ai nevoie să-ți expui mintea la informații structurate într-o anumită ordine. Și mai mult… să aplici pas cu pas, ghidat în viața ta. Lucrurile se construiesc treptat. Pentru a obține rezultate concrete ai nevoie să te implici într-un Program de Creștere de minim 3 sau 5 luni. M-aș bucura să-mi scrii un comentariu în care să-mi spui cum ți s-a schimbat viața după ce ai început să planifici ceea ce faci în fiecare zi? |